پایان مسابقات شطرنج قهرمانی باشگاه های استان همدان

پایگاه همدان شطرنج

مراسم اختتامیه نوزدهمین دوره مسابقات شطرنج قهرمانی باشگاه های استان همدان ، روز جمعه 6 دیماه 1392 تقریباً بلافاصله پس از اتمام مسابقات با حضور مهندس قیاسی (معاون استاندار) ، مهندس دارششدر (معاون اداره کل ورزش و جوانان) ، مهندس علی بابایی (رئیس هیأت شطرنج) ، مهندس محمدپور (مدیرکل حفاظت محیط زیست) ، مهندس تیموری (مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی) ، مهندس شعبانلو (مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی) ، حاج آقای خوانساری (رئیس حراست سازمان صنعت ، معدن و تجارت) و جمعی دیگر از مسئولین ، شطرنج بازان و خانواده های گرامی این عزیزان در سالن آمفی تئاتر سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان همدان با شکوه خاصی بمدت دو ساعت برگزار گردید .

مراسم با نمایش چند کلیپ کوتاه شطرنجی از جمله : رقابت قهرمان اسبق شطرنج جهان (استاد بزرگ آناتولی کارپف) و قهرمان شطرنج ایران (استاد بزرگ احسان قائم مقامی) ، انیمیشن بازی جری و شطرنج خمیری بطور غیر رسمی آغاز گردید .

همچنین بدلیل بطول کشیدن بازی روح اله رستمی از تیم صنعت ، معدن و تجارت که از قبل قهرمانی خود را مسجل کرده بودند و مصطفی نجفی خواه از تیم کاج که به حداقل نیم امتیاز از این بازی احتیاج داشتند که با خیال راحت و بدون رجوع به امتیازشکنی به مقام پنجم مسابقات برسند ؛ بمدت تقریباً پنج ساعت در محل خانه شطرنج که البته با نتیجه مساوی هم به اتمام رسید و بهم خوردن برنامه ریزی ها ، پذیرایی از مهمانان که قرار بود در اواسط مراسم صورت بگیرد ، جهت بدست آوردن زمان بیشتر برای مشخص نمودن نتایج و تکمیل لوح های قهرمانی ، قبل از آغاز رسمی مراسم اختتامیه انجام شد تا بالاخره کادر برگزاری مسابقات نیز وارد سالن آمفی تئاتر سازمان صنعت ، معدن و تجارت شدند .

مراسم با تلاوت آیاتی چند از قرآن کریم توسط رضا زارعی ( بازیکن تیم اداره کل استاندارد ) رسماً آغاز شد .

در ابتدای مراسم مدیر روابط عمومی سازمان صنعت ، معدن و تجارت به نیابت از طرف مهندس سیاری ( رئیس سازمان ) که بدلیل ماموریت در همدان نبودند ، حضور مدعوین اندیشمند را در این سازمان گرامی داشتند .

سپس جناب آقای حسن دارششدر ( معاون اداره کل ورزش و جوانان استان همدان ) اظهار داشت : برگزاری مسابقات شطرنج و تداوم آن در تمام رده ها باید وجود داشته باشد تا بتوان بازیکن در سطح ملی داشت ؛ لذا در این راستا باید شطرنج را در همدان توسعه دهیم تا بتوانیم به اهداف خود برسیم .

در ادامه مراسم مهندس احمد علی بابایی ( رئیس هیأت شطرنج استان همدان ) با بیان اینکه در حال حاضر 90 کشور دنیا شطرنج را در مدارس خود آموزش می دهند ، ابراز داشت : کشور ما نیز باید به این جریان بپیوند و شطرنج را مانند شنا و دو در مدارس توسعه دهد ؛ چرا که شطرنج باعث می شود دانش آموز ساعت ها به فکر بپردازد و در نتیجه قوه تفکر و همچنین تمرکز ، صبر و استقامتش به شکل چشمگیری افزایش یابد .
وی در ادامه گفت : با بهزیستی تفاهم نامه ای برای مهد کودک ها عقد کرده ایم که شطرنج را به صورت کلاسیک آموزش دهیم . همچنین با آموزش و پرورش ، دانشگاه آزاد و دانشگاه بوعلی نیز تفاهم نامه ای را منعقد کرده ایم تا بتوانیم ترویج شطرنج را در مراکز علمی استان همدان نیز داشته باشیم .

ایشان در بخش دیگری از صحبت های خود آمادگی هیأت شطرنج استان همدان را برای میزبانی مسابقات شطرنج کشوری جهت سازمانها و نهاد های دولتی و همچنین کوچینگ تیم های شطرنج استان همدان در رقابتهای کشوری را اعلام نمودند .

در ادامه مراسم رئیس هیأت شطرنج استان همدان ( مهندس احمد علی بابایی ) از تیم ها و نفرات برتر این رقابت ها با اهدای کاپ های قهرمانی و مدال های رنگارنگ و همچنین جوایز نقدی در قالب کارت های هدیه الکترونیکی منقش به عبارت «نوزدهمین دوره مسابقات شطرنج قهرمانی باشگاه های استان همدان» در میان تشویق و شور و نشاط حضار ، تجلیل بعمل آورد .

و در ادامه ی مراسم ، مهندس رضا قیاسی ( معاون مدیریت و منابع انسانی استانداری همدان ) به نقش ورزش در کاهش معضلات اجتماعی اشاره کرد و گفت : ورزش بهترین وسیله برای مقابله با تهاجمات فرهنگی و ناهنجاری های اجتماعی است و اهميت ورزش و سلامت جسم و جان و تاثير مثبت آن بر عملكرد افراد جامعه بر كسی پوشيده نيست و باید همه به این مهم توجه کنیم .

معاون استاندار در ادامه به پیشرفت خوب ورزش شطرنج در چند سال اخیر در استان همدان اشاره کرد و افزود : شطرنج یک ورزش بسیار متفکرانه است که در تقویت روح و جسم افراد تاثیر بسیاری دارد و برگزاری مسابقات در بین کارکنان و افراد جامعه نقش موثری در ایجاد نشاط دارد .

وی در خاتمه تصریح کرد : رسیدگی به امور جوانان از مهمترین مسائل مربوط در هر استان است و باید با برنامه ریزی صحیح نسبت به رفع مشکلات جوانان و فراهم آوردن شرایط پیشرفت و توسعه آنان اهتمام ورزید .

( عکس از آرشیو پایگاه همدان شطرنج )

و پس از صحبت های تحسین برانگیز معاون استاندار ، لحظه اوج مراسم با فرا خواندن همزمان همه شطرنج بازان زیر 15 سال به جایگاه فرا رسید که در میان تشویق ممتد حضار از سوی هیأت شطرنج استان همدان به همه آنان جوایزی به رسم تقدیر اهداء شد .

سپس از کادر برگزاری این دوره از رقابت ها که از سوی حضار بشدت مورد تشویق قرار گرفتند ، تقدیر شد .

و در پایان نیز از سوی هیأت شطرنج استان همدان به رسم یادبود به مسئولین ارشد استان و مدیران ورزش دوستی که حامی این دوره از مسابقات بودند و همچنین خبرنگاران رسانه های ورزشی با اهدای لوح سپاس و یک عدد صفحه و مهره شطرنج ، تجلیل بعمل آمد .

کادر برگزاری نوزدهمین دوره مسابقات شطرنج

قهرمانی باشگاه های استان همدان

ناظر مسابقات : احمد علی بابایی

سرپرست مسابقات : ایرج گلپایگانی

سرداور مسابقات : مهدی سلیم

مسئول جدول بندی : هادی حیدریان

داور آقایان : حمیدرضا صداقت خواه

داور بانوان : راهله جعفری

تیم های برتر نوزدهمین دوره مسابقات شطرنج

قهرمانی باشگاه های استان همدان

قهرمان مسابقات

سازمان صنعت ، معدن و تجارت با کسب 29.5 امتیاز

محمدرضا حسن آبادی

روح اله رستمی

فرزاد تهراندوست

سعید پوراجاقی

امیرعرفان هاشمی

مهرداد شربتی


نایب قهرمان مسابقات

اتحادیه مرغداران گوشتی با کسب 27 امتیاز

صادق اسدی

کامران صوفی زاده

علی زارعی

میلاد شهابی

خشایار پورمسلمی

نیما سوداگر


مقام سوم مسابقات

شرکت نخ رنگ با کسب 25 امتیاز

ایرج صباح

سینا کوروند

کوشان نامه ای

محمدرضا ولدی

امیر خوشبین

جلال جوادی


مقام چهارم مسابقات

نود با کسب 23 امتیاز

محمد قیاسوند

علی ایوکی

امیرعلی دلاوری

شایان رحمتیان

یاشار موحدی

آروین جمالی


مقام پنجم مسابقات

کاج با کسب 20.5 امتیاز

سعید نوروزی

مصطفی نجفی خواه

شهاب کریم پور

علی اخوان ذاکری

علی بیات

امیر پرویزی


مقام ششم مسابقات

سازمان نظام مهندسی با کسب 20 امتیاز

سیدپرویز موسوی

احمد حسن آبادی

مسلم حسن آبادی

حمید فروغی

مهدی ناظمی جلال

حامد مالمیر


رتبه برتر تیم های شهرستانی

شهرداری صالح آباد با کسب 19.5 امتیاز

مرتضی یگانه

محمد طالع شجاع

ابوذر رسولی

مهرداد ذوالفیان

احمدرضا اردلانی

پژمان قهرمانی

( عکس از آرشیو پایگاه همدان شطرنج )

رتبه برتر تیم های بانوان

ماهرخ با کسب 19 امتیاز

نشمیل کلوندی

پگاه طهماسبی

پریا گلپایگانی

پارمیدا قزاقی

رومینا حیدریان

یکتا جاهدی

نفرات برتر میزهای نوزدهمین دوره مسابقات شطرنج

قهرمانی باشگاه های استان همدان


مدال طلا : ایرج صباح از تیم شرکت نخ رنگ

مدال نقره : صادق اسدی از تیم اتحادیه مرغداران گوشتی

مدال برنز : محمدرضا حسن آبادی از تیم سازمان صنعت ، معدن و تجارت


مدال طلا : مبین اسماعیلی از تیم رعد

مدال نقره : سینا کوروند از تیم شرکت نخ رنگ

مدال برنز : حمید مالمیر از تیم هیأت شطرنج تویسرکان


مدال طلا : مسلم حسن آبادی از تیم سازمان نظام مهندسی

مدال نقره : امیرعلی دلاوری از تیم نود

مدال برنز : علی زارعی از تیم اتحادیه مرغداران گوشتی


مدال طلا : سعید پور اجاقی از تیم سازمان صنعت ، معدن و تجارت

مدال نقره : محمدرضا ولدی از تیم شرکت نخ رنگ

مدال برنز : علیرضا مهذب از تیم رعد


مدال طلا : امیرعرفان هاشمی از تیم سازمان صنعت ، معدن و تجارت

مدال نقره : کیاوش به نیا از تیم تهمتن

مدال برنز : افسانه قبولی از تیم بانوان همدان


مدال طلا : بهاره قربانی از تیم بانوان همدان

مدال نقره : رضا زارعی از تیم اداره کل استاندارد

مدال برنز : کاظم قدیمی از تیم ستاره غرب صالح آباد

 

لازم به توضیح است ، نوزدهمین دوره مسابقات شطرنج قهرمانی باشگاه های استان همدان با حضور 132 شطرنج باز در قالب 22 تیم از 10 آبان ماه در محل خانه شطرنج همدان آغاز و پس از انجام نه دور مسابقه به روش سوئیس تیمی و برگزاری 396 بازی در 6 دیماه به اتمام رسید .

( عکس از آرشیو پایگاه همدان شطرنج )

لازم به ذکر است که در دور آغازین رقابت ها ، جناب آقای افتخاری ( مدیر کل شطرنج دوست اداره ورزش و جوانان استان همدان ) و در دور های برگزار شده ؛ مدیرکل های محترم : سازمان صنعت و معدن ، اداره حفاظت محیط زیست ، اداره استاندارد و همچنین معاونت محترم پشتیبانی و توسعه منابع انسانی اداره ورزش و جوانان استان همدان از مسابقات بازدید بعمل آورده اند و آمادگی خود را جهت همکاری های دوجانبه بیشتر با هیأت شطرنج استان همدان ، اعلام نموده اند که متقابلا رئیس هیأت شطرنج استان همدان ( مهندس احمد علی بابایی ) نیز ضمن تشکر صمیمانه از این عزیزان ، آمادگی هیأت شطرنج استان همدان را برای برگزاری دوره های آموزشی و برگزاری مسابقات مشترک در سطوح مختلف ، اعلام داشتند .

« تذکر »

منبع برخی از تصاویر که مشاهده فرمودید

سایت های اداره کل ورزش و جوانان استان همدان و هگمتان شطرنج می باشد

رده بندی نهایی مسابقات

پایگاه همدان شطرنج وظیفه خود می داند از تلاش تحسین برانگیز همه اعضای هیأت شطرنج استان همدان ، بالخص جناب آقایان : احمد علی بابایی ( رئیس هیأت شطرنج استان همدان ) ، ایرج گلپایگانی ( دبیر هیأت شطرنج استان همدان ) ، اسماعیل علی بابایی ( مشاور رئیس هیأت شطرنج استان همدان ) ، میلاد شهابی ( مدیر داخلی خانه شطرنج همدان ) و همچنین از سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان همدان به جهت در اختیار گذاشتن محل برگزاری مراسم اختتامیه مسابقات مذکور ، صمیمانه تقدیر و تشکر نماید .

 

خبر مرتبط

آئین نامه نوزدهمین دوره مسابقات شطرنج قهرمانی باشگاه های استان همدان

 

{ امانت دار باشیم ! استفاده از مطالب و تصاویر فقط با ذکر منبع بلامانع است }

www.hamadanchess.ir 




لطفا نظرات ، پيشنهادات ، انتقادات و مطالب مورد نظر خود را با ما درميان بگذاريد .

اسلایدر